YAŞAR ÜNİVERSİTESİ KALİTE POLİTİKASI
Yaşar Üniversitesi, geleceği tasarlayan ve dönüştüren bir dünya üniversitesi vizyonuna ulaşmak üzere, nitelikli eğitim ve araştırma ile sürdürülebilir değer yaratmak ve geleceğe yön veren yenilikçi bireyler yetiştirerek topluma katkıda bulunmayı misyon edinmiştir.
Yaşar Üniversitesi bilimsel yaklaşım, insan odaklılık, toplumsal sorumluluk, uluslararasılık ve yenilikçiliği değerleri olarak kabul etmiş, vizyonu ve misyonu doğrultusunda kurumsal değerleriyle stratejik hedeflerini beş yıllık dönemlerde güncellemekte ve tüm süreçlerini kalite yönetimi ile güvence altına almaktadır. Yaşar Üniversitesi kalite politikasıyla, stratejik planlara dayalı olarak sürekli iyileştirme anlayışıyla güvence altına alınmış, kaliteli bir yükseköğrenim ve bilimsel araştırma ortamı sunar. Kalite Güvencesi Yönergesi ile kaliteye olan bağlılığını ve sorumluluklarını taahhüt eder.
Yaşar Üniversitesi’nin kalite politikasını oluşturan kalite güvence sistemi ve alt sistemleri, yürürlükteki işleyiş, prosedür ve süreçleri tüm paydaşları için kalite güvencesi altına alır, yürütür, gözden geçirir ve gerektiğinde önlem alır. Kalitenin güvenceye alınması, Üniversite’nin stratejik planıyla uyumlu standartların belirlenmesi, izlenmesi, güncellenmesi ve sürekli iyileştirilmesi ile ilgili ölçme ve raporlama süreçlerini tanımlar. Böylece, kalite güvence sistemi ve alt sistemlerinin işleyişi, nitelik ve niceliksel performans metrikleri ile izlenir, ölçülür ve raporlanır.
ENGELLİ ÖĞRENCİ BİRİMİ KALİTE POLİTİKASI
Engelli bireylerin üniversite yaşamlarındaki kısıtları ortadan kaldırılarak engelsiz bir üniversite yaratmak, öncelikle farkındalık yaratmakla mümkündür. Yaşar Üniversitesi Engelli Öğrenci Birimi olarak kalite politikamız özel gereksinime ihtiyaç duyan öğrencilerimizin yerleşke içinde akademik ve sosyal yaşamlarında karşılaşabilecekleri kısıtların en aza indirilebilmesi için gereken düzenlemelerin yapılarak herkese eşit erişim ve destek hakkı sağlayabilmek amacıyla kurulmuştur.
Kalite süreçlerimiz kapsamında, özel gereksinimli öğrencilerimizin üniversitemize ilk kayıt aşamasından, mezun olana dek eğitim öğretim süreçlerinde makul uyarlamalarının belirlenmesi, takip edilmesi, gerektiği durumlarda güncellenmesi esasına dayanmaktadır. İş akış süreçlerde odak noktamız öğrencilerimizin ilgili süreçlerinin, akademik birim temsilcisi vasıtasıyla sistemli ve etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamaktadır. Bu doğrultuda Aşağıda da yer aldığı üzere, belirlenen iş akışlarımız ile planla-uygula-kontrol et ve önlem al (PUKÖ) süreçlerimiz kapsamında birim işleyişimiz yürütülmektedir.
Engelli Öğrenci Birimi İş Akışları
Engelli Öğrenci Birimi Faaliyetlerine İlişkin PUKÖ Çevrimleri